Mau Sungkem Minta Maaf Saat Lebaran ?? Yuk Gunakan Kata-Kata Ini

Tidak terasa, sebentar lagi kita akan meyambut hari raya Idul Fitri, hari kemenangan bagi kita semua setelah sebulan penuh menjalani ibadah puasa. Apakah di hari raya tahun ini anda sekalian berencana ingin mudik untuk bisa sungkem dengan kedua orang tua ???  

Mau Sungkem Minta Maaf Saat Lebaran ?? Yuk Gunakan Kata-Kata Ini


Salah satu tradisi yang seringkali dilakukan saat hari raya Idul Fitri adalah mengunjungi orang tua kita dan meminta maaf atas segala kesalahan yang kita perbuat selama ini baik itu kesalahan yang disengaja maupun tidak disengaja.  


Selain meminta maaf dan saling memaafkan, di kesempatan itulah kita bisa bersujud atau dalam bahasa Jawanya sungkem kepada orang tua, paman, nenek ataupun kepada orang yang dituakan dalam kekerabatan keluarga kita. Saat sungkem kita bisa mengucapkan kata-kata selamat Idul Fitri dalam bahasa Jawa sebagaimana contoh, " Sugeng riyadi, mbok bilih wonten kelepatan ingkang kulo sengojo lan mboten kulo sengojo, kawula nyuwun ngalami pun apura ing dinten riyadi puniko "

Mengapa sih kita perlu sungkem kepada orang yang dituakan dalam keluarga kita ?. Hal itu adalah salah satu tradisi yang diwariskan secara turun temurun. Dimana melalui sungkem kita berarti menghormati orang tua. Biasanya orang tua akan memberikan beberapa wejangan ataupun doa kepada kita, agar kita bisa menjadi orang yang lebih baik lagi.

Nah bagi kamu yang saat ini sedang bingung mencari kata-kata ucapan yang pas untuk digunakan sungkem kepada orang tua di hari raya Idul Fitri. Admin akan memberikan beberapa contohnya :

Contoh Kata Ucapan Sungkem Saat Lebaran Singkat : 

Pak / Ibu, kulo ngaturaken sugeng riyadi. Sedoyo keluputan kulo ingkang mboten angsal ridho Gusti Allah...nyuwun agunging pangapunten.


Contoh Kata Ucapan Sungkem Saat Lebaran 1
Kulo ngaturaken sembah pangabekti dumateng panjenengan, sugeng riyadi. Sedoyo kelepatan kulo ingkang kulo sengojo lan ingkang mboten kulo sengojo mugi-mugi dosa kula lan panjenengan sedoyo saget dipun lebur ing dinten riyoyo menika. Kulo minongko dados tiyang enem ngrumaosi kathah dedosa pramila kulo nyuwun agunging pangapunten ingkang kathah sanget. Mugi-mugi panjenengan kerso paring pangapunten dhumateng kawula. 


Contoh Kata Ucapan Sungkem Saat Lebaran 2
Ngaturaken sugeng riyadi Pak / Bu. Mbok bilih wonten kelepatan ingkang kulo sengojo lan mboten kulo sengojo kawulo nyuwun ngalami pun apura ing dinten riyadi punika. 


Contoh Kata Ucapan Sungkem Saat Lebaran 3
Mbah / Pak / Bu. Kulo ngaturaken sugeng riyadi. Mbok bilih wonten kelapatan ing jroning setahun menika ingkang kulo sengojo lan mboten kulo sengojo. Kawulo nyuwun ngalami dipun apura ing dinten riyadi meniko. 

Contoh Kata Ucapan Sungkem Saat Lebaran 4
Ngaturaken sembah sungkem dhumateng simbah. Lampah kawula setindak wiraos kawula sak kalimah. Ingkang mboten angsal idining sarak. Mugi-mugi Gusti Allah ngapuro doso kawula lan doso panjenengan. Sageto dipun lebur ing dinten riyadi meniko.

Contoh Kata Ucapan Sungkem Saat Lebaran 5
Bapak / Ibu / Simbah  / Pakdhe..dalem sowan mriki sepindah badhe silaturahmi lan ngaturaken sugeng riyadi. Kaping kalih menawi wonten kalepatan ingkang kulo sengojo punopo mboten. Kawulo nyuwun pangapunten. a doso kawulo, panjenengan saged linebur ing dinten riyadi meniko.

Contoh Kata Ucapan Sungkem Saat Lebaran 6
Kawula sowan wonten ngarsanipun Bapak / Ibu / Pakdhe / Simbah. Sepisan, nyaos sembah pangabektimugi katur ing ngersanipun Bapak / Ibu. Ongko kalih, mbok bilih wonten klenta-klentunipun atur kawula saklimah, tuwin lampah kawula saktindak ingkah kulo jarang lan mboten ndadosaken sarjuning panggalih. Mugi Bapak / Ibu kerso maringi agunging samudro pangaksami. Kawulo suwun kaleburna ing dinten riyaya punika lan ingkang putra nyuwun berkah saha pangestu.

Contoh Kata Ucapan Sungkem Saat Lebaran 7
Kulo ngaturaken sembah pangabekti kulo dhumateng Simbah / Bapak / Ibu / Pakdhe lan salam taklim kulo dhumateng adik. Sumrambah poro sedulur kawula sedoyo. Saklajengipun kawula ngaturaken sugeng riyadi, lan ugi nyuwun agunging samudro pangaksami sedoyo kalepatan kawulo mugio saged dilebur wonten dinten riyaya menika. Mugi kito saged lampahi wulan romadhon tahun mbenjang. Amien.

Baca juga : 20 Pantun Lebaran Lucu dan Ucapan Selamat Idul Fitri 

Itulah tadi beberapa contoh kata, ucapan bahasa Jawa yang biasa digunakan saat sungkem di hari Lebaran. Semoga bisa membantu anda semuanya. Anda juga bisa merubahnya sesuai dengan kebutuhan masing-masing. Mari membiasakan diri kita menghormati orang yang lebih tua dari kita dengan melanjutkan tradisi yang sudah diwariskan secara turun temurun oleh leluhur kita orang Jawa. Terimakasih.

Belum ada Komentar untuk "Mau Sungkem Minta Maaf Saat Lebaran ?? Yuk Gunakan Kata-Kata Ini"

Posting Komentar

Catatan: Hanya anggota dari blog ini yang dapat mengirim komentar.

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel